مددکاران محک

 

                                  ما را یاری دهید                                    

 کوهستان از سنگهای کوچکی تشکیل شده که به هم نزدیک شده‌اند

 

 بخش مددکاری محک

 قلب تپنده محک است

 

 در محک این اعتقاد است که مددکارهای محک قلب تپنده موسسه هستند هر چند که همه ما در اینجا در هر بخشی چه موظف چه داوطلب برای یک هدف مشترک آن هم نجات کودک مبتلا به سرطان از چنگ این بیماری مهلک تلاش می کنیم اما این مددکارهای موسسه هستند که از نزدیک با کودکان معصوم در تماس بوده و نیازهای آنها را تشخیص داده و کمک های محک را به دست آنها می رسانند در درد و رنج و سختی ناشی از بیماری همراه این کودکان و خانواده  هایشان هستند و اجازه نمی دهند آنها یک لحظه خود را در مبارزه با این مشکل تنها و بی پناه بیابند

مددکارهای محک تنها به این اکتفا نکرده و با فعالیت‌های اضافه خود هر چه بیشتر عشق خود را به این نوگلان معصوم  اثبات می کنند

درست است که هدف اصلی موسسه محک از همان اولین روزهای تاسیس حمایت های مالی و روانی از کودکان مبتلا به سرطان  و خانواده‌های آنان بوده است و در راستای حمایت‌های  مالی بین 70  تا 100 در صد هزینه های دارو و درمان این کودکان توسط محک در طول 14 سال پرداخت شده است اما در جهت حمایت های روحی هم حرکت های بسیاری توسط بخش روانشناسی و مددکاری موسسه صورت گرفته است

یکی از فعالیت های همیشگی بخش مددکاری در طول سالها تشویق کودکان بیمار به ادامه تحصیل و حضور در کلاسهای درس می باشد مددکارهای محک معتقدند که ماندن بچه ها در خانه و کناره گیری از محیط مدرسه و درس و دوستان باعث بروز افسردگی در آنها خواهد شد

امسال هم مانند سالهای گذشته در آغاز تعطیلات تابستان روال همیشه هر روز تعداد زیادی از این کودکان با برق شادی در چشمان و کارنامه در دست وارد موسسه شدند حاصل آن همه سعی و تلاش این کودکان پدر و مادرهایشان و مددکارهای محک برق نشاط و امید به ادامه زندگی است که از دیدن این کارنامه ها با نمرات خوب در چشمان بچه ها دیده می شود

امسال نیز مانند سال گذشته از اوایل تیر ماه تماس با یاوران محک برای دریافت لوازم التحریر مورد نیاز بچه ها به صورت رایگان دریافت شد و سپس بسته بندی این لوازم توسط همین مددکارها آغاز شده تا سرانجام از تاریخ 19/06/1384 توزیع این لوازم در بیمارستانها بین کودکان و نوجوانان تحت حمایت محک برای آغاز سال تحصیلی 85-84 شروع شد

تعداد لوازم التحریر توزیع شده در سال گذشته به شرح ذیل است:

                         مداد: 110386 عدد  دفتر : 8613 جلد  مداد رنگی :1249 بسته   پاک کن : 1806  عدد

                   تراش : 2894 عدد خط کش : 1800 عدد  ست لوازم رسم : 3521 بسته  چسب مایع : 260عدد

 

                                      بیایید امسال هم چون سالهای گذشته به یاری این عزیزان بشتابیم

 

 

نامه یکی از بچه های مبتلا به سرطان  به محک : 

 

بسم الله الرحمان الرحیم

به نام خداوند بخشنده مهربان

 

من آرزو می کنم در این سن نوجوانی که در این حیات زندگی می کنم از خدواند بزرگ خواهانم که طول عمری با عزت به من عنایت فرماید و مرا در این بیماری که به ان مبتلا هستم رهایی بخشد و بهترین آرزویی که دارم این است عمری طولانی داشته باشم تا همیشه به عبادت خداوند متعال بپردازم و به پدر و مادرم که از سن کودکی تا حالا به من کمک کرده اند احترام بگذارم تا فردی خدمتگزار برای مردم خودم و جامعه باشم و با خدای خود سوگند یاد می کنم که از کارهای زشت دوری کنم هر سال به نماز و روزه خودم ادامه دهم اگر خدواند قسمت کند و به روی من دست راست عنایت بخشد من هم از این بیماری قطع درمان می کنم و دراز این بیمارستان که به حضرت علی اصغر نامگذاری شده مرخص می شوم و به زندگی خودم و درسهایم ادامه می دهم در ضمن من از کلیه کارکنان این خیریه محک خیلی خیلی خیلی راضی هستم بخصوص خانم فلکی و داوری که واقعا بسیار زحمتکش و مهربان هستند با ما کودکان دوست است و ما هم از او بسیار بسیار سپاسگزاریم

 

                                                                                                                ( من الله توفیق )

                                                                                                                        ماریا

 

 

 

 

1- شماره حساب 4444 بانک صادرات شعبه قائم مقام کد 1445

2- شماره حساب 72826000 بانک تجارت شعبه نیاوران کد 385 ( کارت بانک تجارت )

3- شماره حساب 1616 بانک کارآفرین

4- شماره حساب 75/2222بانک سپه شعبه چیذر

5-شماره حساب ارزی 140059 بانک صادرات شعبه قائم مقام1445  

 

 به یاوران محک بپیوندید

چشم به راه همیاری شما هستند

 

من باور دارم  تا زمانی که فرشتگانی همچون یاران محک بر فراز خاک ایران پرواز می‌کنند هرگز کودکی سرطانی از فقر نمی‌میرد و هرگز مادری ناتوان از ناامیدی کودکش را در چنگال مرگ رها نمی‌سازد. به امید گشایش‌های روز افزون.آمین

نظرات 1 + ارسال نظر
مهسا یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 07:49 http://manebiman.blogspot.com

لیلای مهربان ممنون از اینکه شماره حسابها رو گذاشتی.... امیدوارم همه بتونیم بهشون کمک کنیم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد